Biodanzalogie

Hier vind je regelmatig berichten over Biodanza; de theorie, de praktijk, de vertaling naar het dagelijks leven, de effecten, poezie en meer....

vrijdag 10 oktober 2014

Fantasie




Gister een workshop met Carolina Churba uit Zuid-Afrika over "de kunst van intimiteit". 

Onderweg in de auto sloeg mijn fantasie op hol over de werkelijke betekenis van een Curiosa winkel; een benieuwdheidsbazar. En wat je daar zou kunnen kopen. Daar volgt ooit een boek uit denk ik. 



Vanmorgen stuurde iemand me dit gedicht over fantasie. 

Ik geloof in toeval, fantasie en intimiteit. En Rolando Toro fantaseerde groter dan groot! Daarom stuur ik je het gedicht. Er is vast iemand die het heel hard nodig heeft vandaag! Laten we fantastisch fantaseren....



Fantasie is een vorm van weigeren
je weigert om je te beperken tot
maar één manier van kijken.
 
Fantasie is niets anders
dan de feiten onder ogen zien
wel alle feiten tegelijk.
 
Fantasie is begrijpen dat alles
bestaat uit alles - en dat daarom
op ieder gegeven moment,
één enkele gedroomde wereld
zich kan ontpoppen als een vlinder
tot alomvattende werkelijkheid.
 
Ingmar Heytze


Geen opmerkingen:

Een reactie posten